ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ СПОЖИВАЧІВ

Home » ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ СПОЖИВАЧІВ

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ СПОЖИВАЧІВ

Постачання електричної енергії споживачам здійснюється електропостачальниками, які отримали відповідну ліцензію, за договором постачання електричної енергії споживачу.

Договір постачання електричної енергії споживачу укладається між електропостачальником та споживачем та передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником. Постачання електричної енергії споживачам здійснюється за вільними цінами.

Постачання електричної енергії електропостачальниками здійснюється з дотриманням правил роздрібного ринку.

Умови постачання електричної енергії, права та обов’язки електропостачальника і споживача визначаються договором постачання електричної енергії споживачу. У договорі постачання електричної енергії споживачу визначаються:

  1. найменування та місцезнаходження електропостачальника;
  2. перелік послуг, що надаються електропостачальником;
  3. ціна електричної енергії та послуг, що надаються;
  4. показники якості електропостачання, зокрема якості електричної енергії;
  5. види послуг з технічного обслуговування, які пропонуються електропостачальником;
  6. умови та порядок відшкодування (компенсації), що застосовується у разі недотримання електропостачальником показників якості послуг, визначених договором, зокрема у разі виставлення невірного рахунка та/або несвоєчасного виставлення рахунка;
  7. порядок та засоби повідомлення актуальної інформації щодо чинних тарифів, вартості послуг з технічного обслуговування, очікуваних змін цін та умов постачання електричної енергії;
  8. порядок організації комерційного обліку електричної енергії та надання даних комерційного обліку електричної енергії;
  9. порядок подання звернень, претензій, скарг споживачем та порядок їх розгляду електропостачальником, методи ініціювання процедур вирішення спорів;
  10. строк дії договору, умови припинення, пролонгації та розірвання договору, зокрема в односторонньому порядку споживачем у разі зміни електропостачальника, а також умови дострокового розірвання договору із зазначенням наявності чи відсутності санкції (штрафу) за дострокове розірвання договору;
  11. зобов’язання електропостачальника щодо надання споживачу інформації про захист прав споживачів, зокрема у розрахункових документах (рахунках);
  12. права та обов’язки електропостачальника і споживача у разі неможливості виконання своїх зобов’язань та у разі тимчасового зупинення постачання;
  13. інші положення залежно від специфіки та виду послуг, що надаються електропостачальником.

Регулятор затверджує примірний договір постачання електричної енергії споживачу, типовий договір постачання електричної енергії споживачу на умовах надання універсальної послуги та типовий договір постачання електричної енергії споживачу постачальником “останньої надії”.

Відповідно до п. 2.3.11. та п. 2.3.14. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП №312 від 14.03.2018 р. комерційний облік на роздрібному ринку електричної енергії організовується адміністратором комерційного обліку та здійснюється постачальниками послуг комерційного обліку відповідно до вимог Закону України «Про ринок електричної енергії», Кодексу комерційного обліку та цих Правил. Зняття показів засобів вимірювальної техніки забезпечує Постачальник послуг комерційного обліку відповідно до Кодексу комерційного обліку.

«ОПЕРАТОР РИНКУ» ОПРИЛЮДНИВ ІНФОРМАЦІЮ ПРО ПОХОДЖЕННЯ ПРОДАНОЇ У ВЕРЕСНІ 2024 РОКУ НА РДН І ВДР ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ

24,92% проданої на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку у вересні 2024 року електроенергії було вироблено з природного газу та 21,23% – з ядерного палива. Про це йдеться у звіті АТ «Оператор ринку» про екологічні аспекти за вересень 2024 року.

Частка проданої на РДН і ВДР електроенергії, виробленої з гідроенергії, у минулому місяці становила 15,87%, з енергії сонця -  13,09%, з вугілля  – 3,51%, з енергії вітру – 2,00%, з біогазу – 0,64%, з біомаси – 0,28%, інших видів палива – 0,10%.

5,55% проданої у вересні 2024 року на РДН і ВДР електроенергії, джерело походження якої не визначено. Частка ще 12,59% джерела електроенергії невідома через ненадання деякими учасниками ринку відповідної інформації.

*За рахунок округлень до 2 знаків після коми сума відсотків може відрізнятися від 100%.

З більш детальною інформацією споживач може ознайомитися на офіційному сайті ОПЕРАТОРА РИНКУ за посиланням: https://www.oree.com.ua/index.php/web/11090

З вказаною інформацією споживач може ознайомитися за посиланнями:

http://www.novaecologia.org/voeco-967.html

http://eprints.kname.edu.ua/5282/1/e-book.pdf

https://www.osce.org/uk/ukraine/103995?download=true

http://pge.org.ua/

ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ — https://www.president.gov.ua/

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ — https://rada.gov.ua/

УРЯДОВИЙ ПОРТАЛ — https://www.kmu.gov.ua/

МІНІСТЕРСТВО ЕНЕРГЕТИКИ І ЗАХИСТУ ДОВКІЛЛЯ — http://mpe.kmu.gov.ua/

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НКРЕКП) — http://www.nerc.gov.ua/

ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ ЕНЕРГЕТИЧНОГО НАГЛЯДУ УКРАЇНИ — https://sies.gov.ua/

ДЕРЖАВНЕ АГЕНСТВО З ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ ТА ЕНЕРГЕЗБЕРЕЖЕННЯ УКРАЇНИ — http://saee.gov.ua/

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ — https://amcu.gov.ua/

ПРАТ “НЕК УКРЕНЕРГО” — https://ua.energy/

ДП “ГАРАНТОВАНИЙ ПОКУПЕЦЬ” — https://www.gpee.com.ua/

АТ “ОПЕРАТОР РИНКУ” — https://www.oree.com.ua/

АТ “УКРЗАЛІЗНИЦЯ” — https://www.uz.gov.ua/about/

 

Порядок зміни електропостачальника визначений розділом IV Правил роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (із змінами).

Зміна електропостачальника споживачем здійснюється на безоплатній основі.

Зміна електропостачальника за ініціативою споживача має бути завершена у строк не більше трьох тижнів з дня повідомлення таким споживачем про намір змінити електропостачальника.

НЕОБХІДНІ ДІЇ СПОЖИВАЧА ДЛЯ ЗМІНИ ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНИКА:

  • надання заяви-приєднання до договору про постачання електричної енергії обраному електропостачальнику на умовах обраної комерційної пропозиції та документи, визначені Правилами роздрібного ринку;
  • отримання підтвердження щодо початку процедури зміни електропостачальника (або у випадку відсутності можливості зміни електропостачальника отримання від нового електропостачальника повідомлення про неможливість здійснення зміни з наданням відповідного обґрунтування та рекомендацій);
  • отримання від попереднього електропостачальника не пізніше ніж за 5 календарних днів до закінчення строку дії договору про постачання електричної рахунку за електричну енергію, сформованого на підставі прогнозних даних комерційного обліку;
  • зняття в присутності споживача та/або оператора системи фактичних показів засобу (засобів) вимірювальної техніки;
  • здійснення взаємних розрахунків з попереднім електропостачальником (протягом 5 робочих днів з дати отримання остаточного рахунку).

Варто зауважити, що не пізніше ніж за 3 календарні дні до дати зміни електропостачальника споживач може зупинити процес зміни електропостачальника.

Новий електропостачальник на запит споживача повинен повідомляти його про етапи виконання процедури зміни електропостачальника. Датою зміни електропостачальника вважається дата зміни записів у реєстрах груп споживачів електропостачальників.

Споживач має право протягом 14 календарних днів після зміни електропостачальника ініціювати процедуру переходу до іншого електропостачальника без оплати штрафних санкцій за передчасне розірвання договору.

З більш детальною інформацією про порядок зміни електропостачальника споживач може ознайомитися на сайті НКРЕКП за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/sferi-diyalnosti/elektroenergiya/zmina-elektropostachalnika/zmina-postachalnika-elektrichnoyi-energiyi

Споживач електричної енергії має право:

  1. на приєднання власних електроустановок до мереж оператора системи або іншого власника електромереж у порядку, передбаченому Кодексом систем розподілу або Кодексом системи передачі;
  2. на вибір електропостачальника;
  3. на вибір комерційних пропозицій з різними тарифними планами;
  4. одночасно мати більше одного укладеного договору про постачання електричної енергії споживачу за умови дотримання цих Правил та Кодексу комерційного обліку. При цьому договір про постачання електричної енергії споживачу укладається між електропостачальником та споживачем та передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником;
  5. купувати електричну енергію для власного споживання за двосторонніми договорами за Правилами ринку та на організованих сегментах ринку за умови укладення ним договору про врегулювання небалансів та договору про надання послуг з передачі електричної енергії з оператором системи передачі, а у разі приєднання до системи розподілу - додатково договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу; або купувати електричну енергію на роздрібному ринку в електропостачальників або у виробників, що здійснюють виробництво електричної енергії на об'єктах розподіленої генерації, за цими Правилами;
  6. на укладення договорів з оператором системи та електропостачальником з використанням електронної ідентифікації за допомогою інформаційно-комунікаційних систем  та/або засобів електронної комунікації;
  7. на отримання інформації щодо порядку укладення та приєднання споживача до договорів з  оператором системи та електропостачальником, у тому числі з використанням електронної ідентифікації за допомогою інформаційно-комунікаційних систем  та/або засобів електронної комунікації;
  8. отримувати якісні послуги з розподілу (передачі), постачання та комерційного обліку електричної енергії;
  9. змінювати електропостачальника на умовах, визначених Законом України "Про ринок електричної енергії" та цими Правилами;
  10. отримувати електричну енергію належної якості згідно з умовами договору та стандартами якості електричної енергії;
  11. отримувати інформацію щодо якості електричної енергії, тарифів (цін), порядку оплати, умов та режимів її розподілу та споживання;
  12. на компенсацію, що застосовується у разі недотримання показників якості послуг електропостачання;
  13. на відшкодування збитків відповідно до умов договору та законодавства України, що застосовується у разі недотримання показників якості послуг електропостачання та якості електричної енергії;
  14. на звернення до електропостачальника з питання змін договірних умов у порядку, передбаченому цими Правилами;
  15. на доступ до встановлених поза межами об'єкта споживача розрахункових засобів вимірювання та інформації, яка зберігається в первинній базі даних електронних багатофункціональних розрахункових засобів вимірювання;
  16. на отримання від оператора системи відшкодування в межах обґрунтованих витрат на утримання технологічних електричних мереж, які спільно зі споживачем використовуються оператором системи;
  17. отримувати від відповідного електропостачальника інформацію, передбачену законодавством та умовами договору про постачання електричної енергії споживачу;
  18. отримувати від відповідного електропостачальника повідомлення про його наміри внести зміни до будь-яких умов договору про постачання електричної енергії споживачу не пізніше ніж за 20 днів до внесення цих змін та у разі незгоди із запропонованими змінами розірвати договір з електропостачальником без оплати передбачених договором штрафних санкцій за його дострокове припинення;
  19. на передачу функцій експлуатації своїх електроустановок на підставі окремого договору іншій організації, яка має право на здійснення такої діяльності;
  20. на повернення від оператора системи розподілу, який розподіляє електричну енергію субспоживачу, коштів за розподіл необлікованої засобами вимірювальної техніки субспоживача електричної енергії, а від субспоживача - вартості цієї електричної енергії;
  21. на доступ до інформації щодо діяльності на ринку електричної енергії у порядку та обсягах, визначених Правилами ринку та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють функціонування ринку електричної енергії;
  22. на відшкодування збитків, які виникли через дії чи бездіяльність субспоживача, електропостачальника, власника мереж, оператора малої системи розподілу, оператора системи, постачальника послуг комерційного обліку;
  23. на встановлення генеруючих установок, призначених для виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання, енергії вітру, з біомаси, біогазу, з гідроенергії, геотермальної енергії, згідно з вимогами Кодексу систем розподілу та Кодексу системи передачі;
  24. на продаж гарантованому покупцю за зеленим тарифом електричної енергії, виробленої генеруючими установками, які встановлені з можливістю відпуску виробленої електричної енергії в мережі інших власників, відповідно до Порядку продажу та обліку електричної енергії, виробленої споживачами, а також розрахунків за неї, затвердженого постановою НКРЕКП від 13 грудня 2019 року № 2804;
  25. на встановлення установки зберігання енергії відповідно до Кодексу систем розподілу та Кодексу системи передачі;
  26. на використання установок зберігання електричної енергії без ліцензії, якщо такий споживач у будь-який період часу не здійснює відпуск раніше збереженої в установці зберігання енергії електричної енергії в ОЕС України або в мережі інших власників;
  27. надавати послуги з балансування у порядку, визначеному Правилами ринку;
  28. брати участь у ринку допоміжних послуг та об'єднуватися в групи з цією метою у порядку, визначеному Правилами ринку;
  29. на продаж електропостачальнику або постачальнику універсальних послуг, який здійснює йому постачання електричної енергії, виробленої електричної енергії генеруючою установкою, що приєднана до його електричних мереж, на підставі укладеного договору купівлі-продажу електричної енергії за механізмом самовиробництва;
  30. приєднувати (підключати) до власних електричних мереж генеруючі установки, що належать третім особам та призначені для виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії, та установки зберігання енергії згідно з вимогами Закону України «Про ринок електричної енергії», Кодексу систем розподілу або Кодексу системи передачі;
  31. входити до агрегованої групи без згоди електропостачальника такого споживача.

ТОВ «ЗБУТ-ЕНЕРГО ПЛЮС» було Центри обслуговування споживачів (клієнтів) (структурні підрозділи) та інформаційно – консультаційні центри для здійснення функцій з розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, надання платіжних документів, проведення консультацій, здійснення особистого прийому, надання роз'яснень та інформації, передбаченої законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів (клієнтів), тощо, із фактичним місцем розташування:

  • м. Дніпро, вул. Володимира Мономаха, буд. 12, офіс № 20.
  • м. Житомир, вул. Перемоги, 7, кімната, 43.
  • м. Івано – Франківськ, вул. Галицька, буд. 67, примiщення №№152,153 ( офiс 610).
  • м. Київ, вул. Є. Коновальця, 31, кім. № 527.
  • м. Львів, вул. Зелена, буд. 238, приміщення № 63.
  • м. Полтава, вул. Небесної Сотні, 82, каб. № 19, перший поверх.
  • м. Рівне, вул. Грушевського, 2 К, офіс 301.
  • м. Суми, вул. Перемоги, 147, приміщення № 8.
  • м. Ужгород вул. Бородіна, 14.
  • м. Чернігів, вул. Любецька, 60, приміщення літ. «1-16».

Графік роботи центрів: з 10.00 до 17.00 год., обідня перерва – з 13.00 до 14.00 / понеділок – п’ятниця / субота, неділя – вихідні.

Також метою врегулювання питання створення та функціонування кол – центру електропостачальника відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії»,  Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами (постанова НКРЕКП від 12.06.2018  № 373) та ін. нормативно – правових актів України, ТОВ «ЗБУТ-ЕНЕРГО ПЛЮС» створило кол – центр електропостачальника.

Телефонні номери кол – центру для звернення абонентів:

0342599020

Івано-Франківськ

0567550812

Дніпро

0412577013

Житомир

0443339452

Київ

0532698003

Полтава

0362444178

Рівне

0542211023

Суми

0577440154

Харків

0462909012

Чернігів

0633041062

мобільний

0661113725

мобільний

0671621275

    мобільний

Тарифікація дзвінків здійснюється згідно з тарифами відповідних операторів телефонного зв’язку.

Графік роботи колл – центру: з 10.00 до 17.00 год., обідня перерва – з 13.00 до 14.00 / понеділок – п’ятниця / субота, неділя – вихідні.

Функції кол – центру:

  1. надання інформаційних послуг абонентам шляхом обробки їх вхідних звернень, що надходять через засоби телекомунікації (надання відповідей на ці звернення за участю оператора кол-центру або перенаправлення звернень до відповідних структурних підрозділів);
  2. Вхідні дзвінки, що з’єднані з оператором кол-центру, обробляються шляхом:
  • надання роз’яснень, прийому повідомлень від абонента;
  • реєстрації звернення/скарги/претензії споживача для її розгляду відповідними структурними підрозділами електропостачальника згідно з главою 8.3розділу VIII Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 312 (далі - ПРРЕЕ);
  • формування та обробки заявок.
  1. Якщо споживач виявив бажання щодо реєстрації звернення/скарги/претензії (подання усного звернення/скарги/претензії), таке звернення/скарга/претензія реєструється та розглядається відповідно до вимог ПРРЕЕ(за умови ідентифікації споживача).

Споживач вважається ідентифікованим, якщо надані ним дані співпадають з даними, наявними у ліцензіата, що зафіксовані в документах, створених на матеріальних носіях, та/або в електронних базах даних. Для уточнення даних співробітниками кол-центру можуть бути задані додаткові запитання.

  1. У разі необхідності виконання певних робіт персоналом компанії та/або надання послуг споживачеві формуються заявки, які передаються на розгляд та виконання відповідним структурним підрозділам електропостачальника.
  2. У разі ідентифікації споживача під час формування заявки за результатами її обробки споживачу надається відповідь (зворотний дзвінок, смс-інформування, через електронну адресу, особистий кабінет споживача на вебсайті електропостачальника та інші засоби комунікації тощо). У відповіді зазначається дата виконання заявки та час (для термінових заявок). Відповідь споживачу не надається, якщо під час дзвінка споживач підтвердив, що не потребує відповіді.
  3. Відповіді споживачам за результатами обробки заявок повинні зберігатися не менше трьох років.
  4. Інші функції, покладені на кол-центр електропостачальника іншими нормативно – правовими актами України.

Рахунок заповнюється постачальником та з усіх питань споживач може звернутися +38(095) 7652247 або 61009, Харківська обл., місто Харків, ПРОСПЕКТ ГЕРОЇВ ХАРКОВА, будинок 64А, або за адресами центрів обслуговування споживачів, кол-центрів, інформаційно-консультаційних центрів.

 

У ТОВ «ЗБУТ – ЕНЕРГО ПЛЮС» за всі попередні періоди відсутні звернення споживачів щодо отримання компенсацій, тобто кількість звернень – 0 штук, сума компенсацій – 0,00 грн.